MovIe review ~ Clash of the Titan



Siot, asalnya aku x expect pun nak tgok xiter bnie. Dh kawan ajak, aku ikut jer la. Tp, skali tgok citer dya, mmg terdiam spanjang masa! Siot, mmg setiap saat babak citer dya layan giler. Kalo nak compare, rasa mcm citer Percy Jackson tu cam sampah jer...
Senang kate, citer Clash of the Titan nie ikut latar yg lebih kurang mcm Percy Jackson sbb pkai mitos ketuhanan greek. Ok, mungkin mcm xbleh gak la awal2 kalo tgok citer COTT nie tibe2 jer nmpak manusia mula mencabar tuhan. Tapi, kalo kite tgok elok2, ade pngajaran dya.
COTT nie citer ditetapkan di kota Greek Argos mana perang adalah untuk meletup antara manusia dan para dewa. Perseus (Sam Worthington) dibesarkan sebagai seorang nelayan, tapi sebenarnya adalah seperdua-dewa. Perseus adalah putera Zeus (Liam Neeson) yang akan mengambil dewa setelah kematian keluarganya. saudara Zeus 'Hades (Ralph Fiennes) adalah orang yang membunuh keluarganya, dan Perseus ingin membunuhnya. Namun, takdir Perseus untuk menyelamatkan bandar Argos dari marah kejam nya Hades dan rakasa Kraken. Dengan ada ruginya, Perseus memimpin sekumpulan askar dalam quest untuk mengalahkan Kraken. Dalam melakukan ini, Perseus akan mencegah Hades dari menggulingkan Zeus dan pada gilirannya menghancurkan umat manusia.
Self opinion~
Cari RM10, tgok citer nie! MMg berbaloi-baloi! Aku xnak kata apa pasal tuhan nie sbb aku skadar tgok utk hiburan semata-mata dan mintak2 korang jgn terlalu taksub dgn citer nie.

No comments

Powered by Blogger.