Alkisah~ Sidang Persidangan Library sesi-1 2011

ALKISAH SUATU TENGAHARI BUDAK2 KELAS AKU SEDANG RANCAK BERSEMBANG DALAM LIBRARY. JADI AK AMIK KESEMPATAN UTK MENYIBUK DENGAR AMENDE NTAH YG DICAKAPKAN. PASTU, AKU MULA SEDAR TAJUK PERBINCANGAN SANGAT MENARIK, SO AKU AMIK KEPUTUSAN NAK CATAT SEDIKIT SEBANYAK POINT2 YANG PENTING!

Masa diorang nie sembang, keluar la macam2 topik, yang utamanya pasal KAHWIN!! Ayo! LEAST FAVORITE TOPIC, EVER!! Bukan xmau, cuma bukan masa skang aku nak tau pasal tu. Tapi, dah diorang rancak berbincang pasal relationship nie, aku decide utk dengar gak apa pandangan pompuan dan laki2 dalam hal nie...

  • Mengikut Dear Afiq, dye dengar cakap mak, redha jer dengan pilihan mak. Kebahagiaan mak, kebahagiaan kite gak kan?
  • Si Fuzaa pulak mengeluarkan hujah sesungguhnye lelaki nak pompuan care, tapi pompuan sbnarnya nak laki tu care dulu. Aku pun xdpt tangkap betul2 apa yg Fuzaa cakap. Dengar sekerat jalan jer. Tp, aku rasa dia nak cakap laki yg patut amik langkah dulu dalam relationship nie..
  • Pada pandangan Haryanie lak, dye citer hubungan nie ada step2 dye. Mana boleh skip2 trus g level yg ko nak. Sah awkward giler. Step by step smpai hati terima dirinye seadanya.
  • Tambah lak, diorang ada sebut, jgn jadi orang len utk diri dye. Sebab kita nak selesa di depannya dan kita pun nak dya selesa dengan kita. Si Fuza cakap, "Jangan biar diri diubah hanya untuk seseorang". Berubah utk kebaikan xper la, maksud dye td, kita xpayah la nak berlakon cool2, macho2 depannye. Pompuan bleh perasan benda tu. (Dahsyat gak kaum Hawa nie...)
  • Btw, tak tau la benda nie apply utk semua pompuan tp, macam Yanie cakap, pompuan xkesah pasal status sosial, xkesah la kerja ker, pangkat ker, pendidikan ker. Sebabnya, ada gak kes boyfriend rendah diri sebab dye rasa taraf dye lagi rendah dari pompuan tu. Memang penting sangat ker pandang benda tu dalam hubungan???
  • Btw, aku tak sure la betul ker x sebab aku pun xperasan benda nie, Si Fuzaa ker Yuna sebut, laki2 ada ego yang agak tinggi. Hakikatnye dye sayang tapi xnak ngaku. Hakikatnya, dye care, tp wat dunno jer...
  • Yang nie point terakhir aku dapat, POMPUAN PENTINGKAN PRIVASI. Senang kata, bagi diorang ruang dan jangan lebih2. Tp, yang ak nampak skang bnyak laki bagi banyak sangat ruang sampai girlfriend diorang nie rasa bf x caring langsung... Hadoih la...
Perbincangan tu sbnarnya panjang lagi, tapi aku lewat masuk tambah lak ada yang sembang sama sendiri, xsempat langsung aku nak tulis sumer yang dicakap tu. Apa2 pun, ini la dapatan utk hari nie. Bagus gak aku nie. Tapi benda nie maybe bukan utk aku amalkan. Sebab per?? AKU BUKAN JENIS "RELATIONSHIP PERSON" LA...At least, not anymore for the time being...

5 comments:

  1. ambboiii, aiman... bkn men ag ko ye??
    jgn lpe tolak ansur tu yg pnting..huhu
    kdg2 pmpuan gak ada ego yg tggi, kdg2 bleh mlebihi lelaki, tupon kalau si pmpuan tu b'ada kat thp yg t'tntu saja..

    ReplyDelete
  2. Hahaa... yg mcm tu payah jaga. Kalo pompuan ego tggi, laki xbleh sama gtu gak. Laki tinggi, pompuan lak yg xbleh sama tggi ego tu. X matching~

    ReplyDelete
  3. xpe aiman, ko pon ade jodoh t..
    amin..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.