Betapa kuatnya PSP 2 - NGP sebenarnya??

 Okay, post kali nie mungkin aku parok dari website orang since aku pun tak penah wat research sendiri pasal benda-benda macam nie.  Tapi, apa-apa pun, aku tetap nak share dengan korang sepower mana NGP nie sebenarnya.
Sony NGP

Kalo kita tengok balik, baru-baru nie banyak giler portable console yang dah diumumkan akan direlease, salah satunya, Nintendo 3DS dan Sony NGP. Bagi korang yang langsung tak penah dengar pasal dua2 nie, actually 3DS ialah portable console yang bakal menggantikan Nintendo NDS tapi dengan kebolehan memberi visual yang 3D kepada pemain. Idea dah menarik, tapi Sony punya idea pulak mungkin tak la sekreatif Nintendo tapi kita nampak Sony lebih fokus dalam mengoptimumkan grafik video game sehinggakan seolah-olah korang main PS3 atas tangan!!


Jadi dalam kes nie, 3DS maybe 3D, tapi bila kita tanya gamer, of course diorang akan pilih kepada visual grafik yang memuaskan. Buat masa skang, masa Sony promo NGP nie, dua game didedahkan atas NGP, Little Deviant dan Uncharted. Little Deviant aku tengok macam besa grafik dye, tapi aku bleh kata Uncharted sememangnya sama rupa dalam PS3! So, dijangkakan NGP akan conquer market bila dah release nanti. Tapi, Nintendo pun blum mengumumkan lagi sumer spesifikasi 3DS nie, jadi kita tak tahu kebolehan sebenar dye. So, kite tunggu jer la.


NGP VS APPLE

Sebenarnya, sebelum nie pun Apple dah buat satu teknologi gaming lebih kurang dengan NGP cuma lagi awal dan diorang tak penah sebut pasal tu. Dikatakan Ipad dan Iphone 4 ada kebolehan bawak game yang lebih lawa grafik daripada PSP yang lama.

Sememangnya, Iphone 4 dengan Ipad dah direka untuk lebih daripada gaming, tapi sejauh mana kebolehan dya, tak sure gak la. Tapi so far, kalo nak compare, dua-dua nie la teknologi yang paling hampir dengan NGP sama ada GPU atau CPU.

Sumber: IGN.com

No comments

Powered by Blogger.